loading...
اخبار روز داروهای گیاهی و طب سنتی
pedram بازدید : 43 چهارشنبه 25 تیر 1399 نظرات (0)

خواص عناب خشک و چای عناب

برای بیش از 4.000 سال است، که این میوه کشت میشود، درخت عناب خشک شده، که با نام زیزیفوس نامیده می شود، یک میوه گردویی مشابه با خرما و انجیر است ؛ در چین، جایی که عناب از آن پدید آمد، پزشکان طب سنتی برای طولانی مدت، از خواص دارویی آن استفاده کردند. قبلا به طور عمده ،فقط درچین محدود بود، اما در حال حاضر در بسیاری از نقاط جهان، از جمله جنوب اروپا و جنوب ایالات متحده، رشد می کند.

ارزش غذایی عناب خشک:

به گفته mdidea.com، وب سایت یک شرکت چینی، که در عصاره های گیاهی ،متخصص است، می گوید:این میوه ها ،غنی از کربوهبدرات ها هستند و همینطور مقادیر زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی را دارا میباشند.در 100 گرم عناب خشک شده، در مجموع 350 کالری وجود دارد عناب خشک شده حاوی 84 گرم کربوهیدرات، 7.3 گرم پروتئین، 4 گرم فیبر رژیمی و 1.2 گرم چربی است ؛ این میوه ،حاوی حدود 300 میلی گرم ویتامین C, و 125 میلی گرم ویتامین A، و 2.8 میلی گرم نیاسین، 0.2 میلی گرم ریبوفلاوین، 0.1 میلی گرم تیامین، 1050 میلی گرم پتاسیم، 168 میلی گرم فسفر، 130 میلی گرم کلسیم، 12 میلی گرم سدیم و 3.5 میلی گرم آهن است. عناب خشک ،همچنین حاوی طیف گسترده ای از مواد شیمیایی غنی از آنتی اکسیدان، از جمله ساپونین ها و فلاونوئیدها است ، در این بخش از سلامت نمناک و در ادامه خواص میوه های و سبزیجات نوبت به میوه عناب خشک شده رسید ؛ فراموش نکنید که قبل از استفاده از عناب خشک یا هر گونه داروی گیاهی دیگر، با پزشک خود مشورت کنید چرا که شرایط جسمی برخی افراد به دلیل تفاوت و وضعیت های حساس نمی توانند از هر خوردنی حتی طبیعی استفاده کند.

خواص ضد سرطان:

یک تیم محققین ایرانی، در موسسه تحقیقیاتی واکسن و سرم سازی مشهد، آزمایشهای آزمایشگاهی را انجام دادند، تا توانایی عصاره عناب خشک را برای مهار رشد و یا ایجاد مرگ سلولی، در انواع سلول های سلولی تومور انسانی بررسی شود. دانشمندان، از آزمون رنگ سنجی mtt برای اندازه گیری درجه عصاره عناب خشک استفاده کردند، تا ببینند کدام درجه رنگی از آن می تواند باعث کاهش تکثیر سلول های تومور شود اگر چه عصاره عناب، مانع تکثیر سلول های توموری در تمام سطوح می شود، اما بیشترین اثر را در برابر سلول های لوسمی یورکات نشان می دهد.محققان گفته اند که، یافته های آنها در گزارش فوریه 2008، در مورد «فناوری های سیتوتو» نشان می دهد، که یافته های آنها، خواص سیتوتوکسیس در مقابل انواع مختلف سلول های سرطانی وجود دارد و اثبات شده و مطالعات دیگر نشان داده اند، که مکانیسم مورد استفاده از عناب به خوبی کار می کند.

نقص شناختی ،را تغییر می دهد:

محققان کره جنوبی، بر روی 50 گیاه دارویی سنتی آزمایشی انجام داده اند، برای پیدا کردن یک ماده که می تواند کولین استیل ترانسفراز را فعال کند و باعث کاهش یا حتی باعث از بین رفتن معایب شناختی ناشی از آمینوز ناشی از ،فراموشی اسکوپولامین می شود. طی آزمایشی ،محققان سیس9 اکتادکنوامید و اولامیدش را جدا کردند.این مشتق از جوجوبا ،در آزمایش in-vitro بیشترین اثر فعال کنندگی را بر روی استیل ترانسفراز کولین نشان داد هنگامی که اولئامید، به موشهایی که در آنها اختلال شناختی از لحاظ شیمیایی القا شده بود، تزریق شد، حیوانات بهبود سریع نقص های شناختی را نشان دادند.هنگامی که موشها ،با اولئامید درمان شده بودند، قبل از تجویز اسکولوپامین، مشتقات عناب از آنها در برابر اختلال شناختی محافظت می کرد.محققان این یافته های خود را در شماره ژوئن 2003 بیوشیمی، بیوتکنولوژی و بیوشیمی منتشر کردند.

pedram بازدید : 205 یکشنبه 22 تیر 1399 نظرات (0)

مزایای مصرف کپسول اسلیم کر

از مزایای این قرص اسلیم کر که توانست در میان افراد محبوبیت چشمگیری داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاهش وزن
  • کنترل اشتها و مهار اشتهای کاذب
  • افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) بدن
  • مهار ذخیره چربی
  • کاهش تعداد سلول های ذخیره شده چربی

تاثیر گارسینیا کامبوجیا برای کاهش اشتها

این گیاه یکی از موثر ترین گیاه هایی است که برای لاغری از آن استفاده می کنند که با القای افزایش ترشح در سروتونین می تواند سبب کاهش اشتهای فرد به صورت چشمگیری شود و باعث شود تا فرد در دوران رژیم خود حس شادی داشته باشد. برگ های این گیاه دارای HCA می باشد که باعث می شود تا قند ها در بدن تبدیل به چربی نشوند و قند های موجود در بدن نیز برای انرژی بیشتر فرد صرف شود. باید دانست که علاوه بر موارد ذکر شده این گیاه خواصی همچون خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد که سبب بهبود زخم های گوارشی و کاهش دردهای نوروپاتی می شود.

خواص چای سبز در چربی سوزی

به طور کلی چای سبز به عنوان نوعی از گیاه های دارویی شناخته شده است که می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش داده و چربی سوزی در بدن را بیشتر کند و ایجاد حس سیری نماید، از این رو افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند رغبت زیادی به استفاده  از این چای های سبز گیاهی دارند. می توان گفت که وجود کافئین و تئین و کاتچین در چای سبز می تواند به روند کاهش وزن فرد سرعت بیشتری بخشد.

خاصیت قهوه سبز در لاغری

می دانیم که مصرف قهوه می تواند در پروسه ی کاهش وزن و چربی سوزی اثرات فراوانی داشته باشد و این در حالی است که قهوه ی سبز می تواند به کاهش وزن شما سرعت بیشتری بخشد. به همین منظور در ترکیبات این داروی گیاهی لاغری سریع از قهوه ی سبز که آن را با نام قهوه ی عربی نیز می شناسیم استفاده شد تا بتواند نتیجه ای دو چندان بر لاغری داشته باشد.

تاثیر سی ال ای و کاهش وزن

سی ال ای سبب افزایش متابولیسم بدن می شود در نتیجه می تواند برای کاهش وزن مفید باشد و یکی از معجزات این سی ال ای این است که با استفاده از آن سوخت و ساز بدن فرد حتی در زمان خواب و یا استراحت نیز افزایش می یابد بدون اینکه فرد تحرکی داشته باشد و فعالیت بدنی خاصی انجام دهد.

افزايش متابوليسم بدن با ال کارنیتین

ال کارنیتین مکملی است که برای کاهش وزن از آن استفاده می کنند که با استفاده از آن سوزاندن چربی ها و تقویت عضلات را تجربه خواهیم کرد. امروزه این پروتئین طبیعی برای اکثر افراد شناخته شده است. شرکت دارویی حکیم تجارت سهند با افزودن ال کارنیتین به داروي گياهي براي لاغري توانست اثر بخشی قرص های اسلیم کر را چندین برابر نماید.

میزان اجزای فرآورده در کپسول های لاغری اسلیم کر

میزان اجزای تشکیل دهنده در کپسول های گیاهی لاغری اسلیم کر به شرح زیر است:

  • قهوه سبز (قهوه عربی) به میزان 500 میلی گرم
  • چای سبز به میزان 250 میلی گرم
  • گارسینیا کامبوجیا به میزان 500 میلی گرم
  • ال – کارنیتین به میزان 500 گرم
  • CLA به میزان 500 گرم

مواد جانبی موجود در کپسول اسلیم کر

علاوه بر مواد اصلی موجود در کپسول اسلیم کر که قبلاً به آنها اشاره کردیم می توانیم به میکروکریستالین سلولز و استئارات منیزیوم نیز به عنوان مواد جانبی موجود در این کپسول ها اشاره کنیم.

نحوه مصرف کپسول اسلیم کر حکیم تجارت سهند

نحوه ی مصرف این محصول حداکثر سه کپسول می باشد که آن را باید 30 تا 60 دقیقه قبل از وعده ی صبحانه، نهار و شام مصرف کرد، باید گفت برای اینکه این قرص لاغری بتواند عملکرد بهتری در پروژه ی لاغری شما داشته باشد بهتر است تا در حین استفاده از این کپسول رژیم لاغری خود و البته ورزش های پی در پی را جدی بگیرید تا بتوانید نتیجه ای باور نکردنی از مصرف این قرص ها را مشاهده نمایید.

عوارض جانبی قرص لاغری اسلیم کر

باید گفت که خوشبختانه در صورتی که استفاده از این قرص ها به میزان مناسب و کافی باشد نمی تواند عوارض جانبی خاصی برای فرد داشته باشد و در این خصوص تا به حال مورد خاصی گزارش نشده است اما در صورتی که فرد به هر یک از اجزای تشکیل دهنده ی این کپسول های لاغری حساسیت داشته باشد می تواند سبب اسهال، استفراغ و سوزش معده شود.

تداخل دارویی این دارو با دارو های دیگر

از جمله دارو هایی که با کپسول لاغری اسلیم کر تداخل دارد می توان به دارو هایی مانند:

  • وارفارین
  • هپارین
  • افدرین
  • مونته لوکاست
  • زفیر لوکاست

نکته: لازم به ذکر است که این کپسول گیاهی اسلیم کر با گیاهانی هم مانند افدرا، میوه نارنج و کراتین گیاهی تداخل مصرف دارد.

نه به غذاهای ناسالم و پر ضرر با قرص اسلیم کر

میل به خوردن غذاهای ناسالم با استفاده از این کپسول کاهش خواهد یافت در نتیجه اگر شما هم از جمله افرادی هستید که مدام به فکر خوردن غذاهای ناسالم هستید و نمی توانید از فکر آنها بیرون آیید این کپسول های لاغری اسلیم کر از شرکت حکیم تجارت سهند را به شما توصیه می کنیم.

مدت زمان مصرف قرص اسلیم کر به چه عواملی بستگی دارد؟

دوره ی پیشنهادی این دارو به طور کلی سه ماه می باشد اما باید گفت که این دوره بستگی به اضافه وزن شما، میزان پایبندی به رژیم غذایی، میزان فعالیت روزانه و انجام ورزش های پی در پی دارد و در هر فرد می تواند متغیر باشد. شما می توانید برای اطلاع دقیق تر از این مدت با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

هشدارهایی در خصوص استفاده از این کپسول های لاغری

  • در صورت مشاهده ی علائمی مانند سردرد و سرگیجه، تپش قلب، استرس و تنگی نفس بهتر است تا با پزشک خود مشورت کنید.
  • مصرف تعداد بیش از حد مجاز از این کپسول ها می تواند برای فرد عوارضی داشته باشد.
  • در صورت وجود بیماری های خاص و مصرف دارو برای درمان آن بهتر است قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت نمایید.

آیا زنان شیرده و باردار می توانند از این دارو های لاغری استفاده نمایند؟

به طور کلی مصرف برخی از دارو ها در زمان بارداری و شیردهی به خانم ها توصیه نمی شود چرا که می تواند بر سلامت آنها و نوزاد تاثیر گذارد از این رو پیشنهاد ما به این دسته از افراد این است که قبل از استفاده از این قرص ها با پزشک متخصص خود مشورت نمایند.

آیا استفاده از این قرص محدودیت سنی دارد؟

استفاده از این کپسول های لاغری برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود در نتیجه افرادی که زیر سن 18 سال دارند باید بدانند که استفاده از این دارو می تواند برای آنها عواقبی به همراه داشته باشند.

شرایط نگهداری قرص لاغری اسلیم کر چیست؟

این قرص های لاغری نیاز است تا در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد نگهداری شود و دور از رطوبت و نور قرار گیرند. این کپسول ها مانند تمام دارو های دیگر باید دور از دسترس اطفال قرار گیرد و نیاز است تا به هنگام استفاده از آن به تاریخ مصرف آن توجه شود و از استفاده کپسول های تاریخ مصرف گذشته اجتناب شود.

بسته بندی قرص های لاغری اسلیم کر

محصولات اسلیم کر به صورت کپسول ها در بازار موجود می باشد این محصول در داخل بسته های 60 عددی هستند و در داخل این بسته بندی بروشوری وجود دارد که اطلاعات لازم در خصوص این قرص های گیاهی را به شما می دهد .

سهولت خرید این کپسول های لاغری به صورت آنلاین

شرکت حکیم تجارت سهند با فراهم آوردن خرید اینترنتی داروهای گیاهی از طریق سایت اینترنتی خود این امکان را به مشتریان قدیمی خود داد تا به آسانی خریدی مطمئن و آسان را تجربه نمایند، تنها لازم است  تا محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید و پس از پرداخت هزینه در کمترین زمان ممکن داروی گیاهی مد نظر خود را دریافت کنید و از آنها  استفاده نمایید.

تشخیص دوز مصرفی از کپسول گیاهی اسلیم کر بر عهده ی چه کسی است؟

باید دانست که تشخیص درست دوز مصرفی قرص اسلیم کر بر عهده ی پزشک می باشد در نتیجه اگر می خواهید زودتر به آنچه مد نظر دارید برسید بهتر است تا تشخیص این امر را به پزشک خود بسپارید.

منبع: https://bit.ly/3engxbB

pedram بازدید : 54 شنبه 21 تیر 1399 نظرات (0)

بیدمشک گیاهی است ملین و تقویت کننده قلب ،اعصاب و محرک قوای جنسی. این گیاه داروئی دستگاه گوارش را تقویت کرده و اشتها را افزایش می دهد..

محیط زیست:بیدمشک بومی منطقه اروپا و آسیای غربی و آسیای مرکزی است.

بیدمشک منطقه کاملا سایه را تحمل نمی کند و اغلب در زمین های باز، در حاشیه های جنگل یا جنگل های خلوت و در امتداد سواحل، رودخانه ها، دریاچه ها و جاده ها رشد می کند.

توضیحات:بیدمشک درختچه ای برگدار یا درخت کوچکی است که متعلق به خانواده بید مشک Salicaceae است.

بیدمشک می تواند تا 10 متر (33 فوت ) رشد کند با تاج های عریض و تنه بزرگ تا یک متر. تنه و شاخه ها دارای پوست های خاکستری رنگی و چوب سخت زرد و قرمز هستند. برگ نسبتا بزرگ، سبز و طولی 3 تا 12 سانتیمتر است. شکوفه بیدمشک قبل از اینکه شاخ و برگ در ماه آوریل یا مه ظاهر شود. گل ها به صورت نقره ای هستند و گل های بیدمشک ماده و نر را در درختان جداگانه رشد می دهند.

پس از گل دهی، گل های ماده کپسول سبز و مویی را تشکیل می دهند که حاوی دانه های کوچک متعددی است که در موها قرار دارد. اندازه کوچک دانه ها همراه با موها در پراکندگی کمک می کند. دانه ها نیاز به جوانه زنی دارند.

استفاده از قطعات گیاهی:عمدتا پوستی است که از نظر پزشکی استفاده می شود. جوانه ها، گل های بیدمشک جوان، شاخه های تازه و برگ ها می توانند خورده شوند.

کاربرد درمانی، مزایا و استفاده های سنتی از بیدمشک :

عناصر فعال و مواد

پوست حاوی سالیسیلات ها در مقادیر مختلف، به طور متوسط حدود 0.5٪ در پوست تازه است. پوست آن همچنین حاوی مقدار زیادی تانین است. برگ حاوی فلاونوئیدها مانند روتین (روتین)، سیناروزید، کورستین و لووتولین است.

مهم ترین مواد در بیدمشک برای اهداف دارویی عبارتند از:فنول گلیکوزید (سالیسیلات) سالیکورتین و سالیسیان. سالیکورتین به سالیسیل هیدرولیز شده است، یا در گیاه یا پس از مصرف آن، و سالیکین به (= الکل سالیسیلی) تبدیل می شود.

سالیگنین به جریان خون جذب می شود و در کبد به اسید سالیسیلیک اکسید می شود. فرم اسید سالیسیلیک اسید (استیل اسلسیلیک اسید یا ASA) داروهای شناخته شده ضد درد (آسپیرین) است.

بیدمشک در طب سنتی

واقعیت این است که پوست بیدمشک دارای خواص ضد درد و ضد تب است، که قبلا توسط فیلسوفان یونان باستان بقراط تئوفراستوس، شناخته شده بود. خواص دارویی پوست در دوره های قرون وسطی در بسیاری از نقاط اروپا شناخته شده بود و پوست به طور معمول برای جبران درد ناشی از سردرد و دندان درد شناخته می شد.

علاوه بر این، پوست به طور سنتی به عنوان دارو، برای متوقف کردن خونریزی، و به عنوان یک راه حل برای اسهال استفاده می شد. در مواضع بیرونی، عصاره های پوستی به طور سنتی برای پاک کردن زخم ها و به عنوان راه حل برای التهاب، صدمات و درد های جزئی پوست استفاده می شود. هنگامی که پوست نیز به سرکه اضافه شود به عنوان درمان برای زگیل استفاده می شود.

عرق این گیاه پرخاصیت مقوی قلب بوده و برای حفظ سلامتی آن بسیار مناسب و موثر است و همچنین باعث کاهش تب شده و خاصیت تب بری دارد. عرق بیدﻤﺸﻚ تقویت کننده دستگاه عصبی و جوشانده برگ آن با عسل آرام کننده اعصاب است، همچنین جوشانده گل آن بیماریهای عصبی، افسردگی، دردهای عضلانی و بیماریهای روماتیسمی را درمان می کند.

بید مشک گیاهی است که دستگاه گوارش را تقویت کرده و اشتها را افزایش می دهد.

منبع طبیعی اسید سالیسیلیک

گیاه سالیکس بزرگ است و همه گونه های این جنس دارای سالیسیلات (به عنوان مثال سالیکورتین، سالیسیان و ترمولاسین) به میزان بیشتر یا کمتر هستند. در ابتدا بیدمشک سفید (Salix alba) و بیدمشک بنفش (Salix purpurea) که برای استخراج اسید سالیسیلیک استفاده می شود. اسید سالیسیلیک ابتدا از گونه های کاملا غیرمرتبط جدا شد.

اسید سالیسیلیک پیش ماده اسید استیل سولسیلیک است که یک ماده مصنوعی شبیه به اسید سالیسیلیک است که از پوست بیدمشک و دیگر گیاهان برداشته شده است و ابتدا توسط شرکت آلمانی در سال 1899 معرفی شد.

اسم آسپرین به عنوان نام عمومی برای داروهای استیل سلیسیلیک اسید تبدیل شده است و یکی از مواد دارویی رایج در جهان است. اسید استیلسالیسیلیک معمولا برای خواص ضد تب، ضد رماتیسمی و ضد درد استفاده می شود و ماده فعال در بسیاری از داروهای شناخته شده مانند آلبولی، دیسپیرل، و گلوبید است.

با توجه به این واقعیت که بیدمشک و دیگر میوه ها یک منبع طبیعی اسید سالیسیلیک هستند، پوست این گیاهان می تواند یک درمان مناسب برای آرتروز و بیماری های روماتیسمی باشد، به ویژه هنگامی که کمر، زانو و باسن تحت تاثیر قرار می گیرند.

در ترکیب با سایر گیاهان، پوست بیدمشک ممکن است در از بین بردن التهاب و تورم و تحرک بیشتر در مفاصل دردناک و سفت و سخت مفید باشد. آماده سازی حاوی عصاره پوست نیز می تواند به عنوان نسخه برای تب بالا، عفونت های سرماخوردگی، سردرد خفیف و درد ناشی از التهاب استفاده شود.

پوست نیز حاوی مقادیر زیادی از تانین ها است و عصاره پوست نیز می تواند در درمان گلودرد استفاده شود و چای ساخته شده از پوست می تواند به عنوان درمان برای سوزش سر دل، بیماری معده معده، و مسمومیت غذایی. گیاه همچنین ممکن است عرق شبانه و گر گرفتگی های مرتبط با یائسگی را کاهش دهد.

مزیت استفاده از پوست بیدمشک به جای داروهای مصنوعی آسپیرین این است که گیاهان خون را رقیق نمی کنند یا باعث تحریک معده نمی شوند که عوارض جانبی شایع آسپرین است.

اثر ضد درد پوست پوست بیدمشک کندتر است، اما طولانی تر از آن است که با آسپیرین به دست می آید. عوارض استفاده از بیدمشک این است که اثر دارویی آن تا حدودی قابل پیش بینی نیست و بستگی زیادی به حضور فلور روده ای به اندازه کافی برای تبدیل اجزای فعال پوست به مواد مورد نیاز برای کاهش درد است.

 

pedram بازدید : 37 یکشنبه 15 تیر 1399 نظرات (0)

Frontier Co-op Cumin Seed Whole, Certified Organic, Kosher, Non-irradiated | 1 lb. Bulk Bag | Cuminum cyminum L.

زیره دانه‌ای معطر و ضد نفخ است که در آشپزی و پزشکی کاربرد دارد و در دو نوع زیره سبز و زیره سیاه وجود دارد که دومی به «زیره ایرانی» معروف است. دانه‌های زیره با چوب، کوبیده می‌شود. گیاه آن شبیه بوته هویج است برگ‌هایش ۲۰ الی ۳۰ سانتی‌متر و ارتفاع گیاه حدود ۵۰ سانتی‌متر است. میوه آن (که به اشتباه دانه گفته می‌شود) به اندازه دو میلی‌متر و هلالی شکل و دارای ۵ خط برجسته‌است. بیشترین زیره در ایران، در شهر کرمان رشد می‌کند.

زیره سبز ادویه ای است که در غذاهای ما برای تقویت طعم استفاده می شود. زیره توانایی سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن شما را دارد. در کنار آن ، مزایای سلامتی دیگری نیز دارد ، به همین دلیل از سالها قبل در داروهای سنتی مورد استفاده قرار گرفته است. مطالعات نشان می دهد که مصرف زیره به طور مرتب فواید مختلفی برای سلامتی دارد.

فواید زیره:

1. زیره با افزایش فعالیت آنزیم های گوارشی در روده شما به هضم غذا کمک می کند.عطر زیره باعث فعال شدن غدد بزاقی دهان می شود که باعث به جریان افتادن آنزیم های گوارشی و هضم راحت تر غذا می شود. ترکیبی به اسم تیمول در زیره وجود دارد که باعث تحریک غددی می شود که اسید، آنزیم و صفرا ترشح می کنند و مسئول هضم غذا هستند.

2. دانه زیره سرشار از آهن است و یک قاشق چایخوری از آن می تواند حاوی حدود 1.4 میلی گرم آهن باشد.

3. زیره می تواند به شما در مدیریت دیابت کمک کند.

4. از زیره برای از بین بردن کلسترول های بد بدن استفاده می شود.

5. خوردن دانه زیره می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

6. و در آخر اینکه، دانه زیره برای کاهش چربی و کاهش وزن مفید است.

زیره را می توان برای کاهش وزن استفاده کرد زیرا یک درمان موثر برای کاهش وزن است. شما می توانید تنها با خوردن دانه زیره یا نوشیدن عرق زیره روزانه چربی را از شکم و همچنین تمام بدن خود از بین ببرید.

پیش از این ، مطالعه ای انجام شده بود كه در آن 80 زن چاق به دو گروه "گروه زیره" و "گروه كنترل رژیم غذایی" تقسیم می شدند. از گروه زیره خواسته شد که به طور روزانه زیره مصرف کنند و از گروه دیگر خواسته شود رژیم غذایی خود را کنترل کنند. در پایان مشخص شد که زنانی که زیره داشتند نسبت به سایرین وزن قابل توجهی از دست داده اند.

زیره با افزایش سرعت سوخت و ساز و بهبود هضم به سوزاندن سریعتر کالری ها کمک می کند. هنگامی که سیستم گوارشی سالم و متابولیسم سریع تری دارید ، به طور خودکار وزن خود را کاهش خواهید داد.  

زیره به دلیل داشتن یک ماده فعال بی نظیر - تیموکینون، یک ماده شیمیایی طبیعی که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است، می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند. تیموکینون می تواند رادیکال های آزاد در بدن شما را هدف قرار دهد، و به بدن شما در پاکسازی سموم کمک می کند. زیره به سلولهای شما کمک می کند تا به انسولین و گلوکز پاسخ دهند ، که قند خون شما را پایدار نگه می دارد.

نحوه استفاده از زیره برای کاهش وزن:

 

روش های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای کاهش وزن با زیره استفاده کنید. برخی از آنها در زیر ذکر شده است:

1. دانه زیره :

2 قاشق غذاخوری دانه زیره را به مدت 5-6 ساعت یا یک شب در آب خیس کنید. سپس، دانه ها را بجوشانید و نوشیدنی را صاف کنید. حالا آب لیمو را به آن اضافه کرده و به مدت 2 هفته آن را با معده خالی بنوشید.

2. پودر زیره و ماست

یک قاشق چایخوری پودر زیره را با یک قاشق چایخوری ماست مخلوط کرده و بعد از وعده های غذایی خود به مدت 15 روز میل کنید.

3. دمنوش زیره سبز برای لاغری 

یک فنجان آب جوش آورده و پودر زیره را در آن اضافه کنید. همچنین می توانید کمی نمک به آن اضافه کنید تا نوشیدنی بهتر شود. این نوشیدنی را به مدت 20 روز بعد از غذا بنوشید.

4. عرق زیره :

یکی از روش‌های بهره‌مند شدن از خواص زیره، مصرف عرق زیره است. از مهمترین خواص عرق زیره سیاه، کمک به کاهش وزن و لاغری است. مصرف این عرق به دلیل وجود مقادیر زیاد فیبر باعث کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن می‌شود. روزانه یک فنجان از این عرق استفاده شود. آن را می‌توان همراه با یک قاشق عسل طبیعی مصرف کرد. بهترین زمان مصرف این عرق، نیم ساعت قبل از خوردن غذاست.

 

pedram بازدید : 37 سه شنبه 27 خرداد 1399 نظرات (0)

How to make a headache go away fast - Insider

برای درمان سردرد بدون دارو چی بخوریم؟ سردرد معمولا جزء دردهای رایج بین افراد شناخته می شود و ناحیه سر و گردن را درگیر می کند. بسیاری از افراد دنیا با این مشکل مواجه هستند. به طور مثال تحقیقات نشان می دهد که 45 میلیون از مردم از سردرد مزمن رنج می برند. به همین دلیل در این قسمت  به بررسی راهکارهای آن خواهیم پرداخت. علل سردرد علل سردرد می تواند شامل سرماخوردگی ، مشکلات سینوسی یا دندانی ، عفونت های ویروسی ، آلودگی، بهم ریختگی خواب ، تغییرات آب و هوایی و اثرات محیطی باشد. آلرژی ها و داروهای خاص نیز می توانند عاملی برای سردرد باشند. سردرد نیز گاهی اوقات می تواند نشانه ای از مشکلات جدی در بدن فرد باشد. از طرفی بعضی از افراد در صورت کمبود مواد مغذی یا دارا نبودن ویتامین ها دچار این مشکل می شوند. این افراد اگر یک وعده غذایی را جا بیاندازند ، قطعا با سردرد مواجه می گردند. یکی دیگر از علل شایع نیز کم آبی است که در چنین مواقعی نوشیدن آب و استراحت بسیار کمک کننده خواهد بود.

روش هایی برای درمان سردرد

1. لیمو و زنجبیل

 

ترکیب زنجبیل و لیمو عاملی برای کاهش التهاب رگ های خونی در سر می باشد و به از بین بردن سردرد کمک می کند.

 

طرز استفاده :

 

- آب یک عدد لیمو را با سه قاشق چای خوری زنجبیل ترکیب کنید و سپس این ترکیب را بجوشانید.

 

- بعد از اینکه ترکیب از داغی در آمد ، آن را جرعه جرعه بنوشید. اگر به یکباره همه را سر بکشید، به بدن خود آسیب می زنید.

 

نکته :همچنین می توانید مقداری پودر زنجبیل را با آب به حالت خمیری در بیاورید و به مدت ده دقیقه آن را روی پیشانی خود بگذارید و همچنین می توانید آن را بجوشانید و بخور دهید.

2. برگ نعناع

آب نعناع از قدیم الایام برای مصارف دارویی مورد استفاده قرار می گرفت و برای درمان سردرد نیز بسیار مفید بوده است.

 

طرز استفاده :

 

- به اندازه یک کف دست برگ نعناع را خرد کنید و آن را با دو فنجان آب بجوشانید.

 

- سپس آب آن را به پیشانی خود بزنید.

 

- برگ نعناع را دور نریزید. می توانید برای بار دوم دوباره ترکیب را بجوشانید و روی آن بخور بگیرید.

 

3. بادام

بادام جایگزینی مناسب برای داروهای مخصوص سردرد می باشد. سالیسین یک ماده موجود در بادام است که خاصیت ضد التهابی دارد و عضلات را ریلکس می کند.

 

4. روغن لاوندر

آیا می دانید که روغن لاوندر و بوی آن برای سردرد بسیار مفید است ؟ این روغن به شدت علائم سردرد و میگرن را نیز بهبود می بخشد.

 

طرز استفاده :

 

- سه قطره روغن لاوندر را داخل یک کاسه آب بریزید.

 

- سپس این ترکیب را به مدت ده دقیقه بجوشانید و داخل آن نفس بکشید.

 

روش جایگزین :همچنین می توانید دو قطره روغن لاوندر و مقدار مساوی روغن زیتون را ترکیب کرده و به پیشانی خود بمالید.

5. برگ ریحان

برگ ریحان برای درمان سردردهای خفیف بسیار موثر است و استرس و فشار را نیز از بین می برد و خواص آرامش بخش دارد.

 

طرز استفاده :

 

- پنج عدد برگ ریحان را داخل آب ریخته و آن را داغ کنید.

 

- یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و بعد از پنج دقیقه ، جرعه جرعه آن را بنوشید.

 

6. روغن اوکالیپتوس و روغن بابونه

این روغن ها نیز اثری مشابه با روغن لاوندر دارند و جزء بهترین درمان های خانگی برای سردرد محسوب می گردند زیرا اثر آنها بسیار سریع است.

 

طرز استفاده از آن نیز مانند روش روغن لاوندر می باشد.

7. نوشیدن آب و مایعات :

اکثر اوقات سردرد ها به دلیل کم آبی بدن است. نوشیدن قهوه ، و سایر نوشیدنی های بسیار شیرین باعث می شوند تا بدن آب زیادی را از دست بدهد و منجر به سردرد خواهند شد.

 

بنابراین سعی کنید :

 

هر روز حداقل 8 لیوان آب بنوشید تا بدنتان هیدراته بماند ، همچنین می توان از سبزیجاتی مانند کرفس ، خیار و هندوانه استفاده کرد.

 

8. دارچین

دارچین یکی از بهترین درمان های خانگی برای سردرد است و قسمت هایی را که به دلیل فشار خون تنگ شده اند را باز می کند.

 

طرز استفاده :

 

- مقداری پودر دارچین را با مقداربسیار کمی آب ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند.

 

- سپس این خمیر را به پیشانی و شقیقه خود بزنید.

9. ویتامین ب- کمپلکس :

کمبود ویتامین ها یکی از دلایل اصلی سر درد هستند زیرا به طور مثل ویتامین های گروه ب در تولید سروتونین نقش بسزایی دارند و اغلب بیماری میگرن به دلیل کمبود سروتونین است. بنابراین مصرف این ویتامین در درمان سردرد تاثیر گذار است.

 

طرز استفاده :

 

روزانه یک عدد ویتامین ب را بعد از غذا میل کنید و یا از تزریق ویتامین ب- کمپلکس استفاده کنید.

 

10. بارتربور

باتربور یک گیاه رایج برای درمان است و به کشور آمریکا برمی گردد . همچنین برای درمان خانگی ، از بین بردن سردرد و التهاب نیز بسیار عالی عمل می کند.

 

طرز استفاده :

 

- عصاره این گیاه را به صورت پودر و روغن تهیه کنید و سپس آن را به پیشانی خود ماساژ دهید.

 

11. رزماری

روغن رزماری در ماساژ درمانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین جریان خون را افزایش می دهد و برای درمان سردرد به کار می رود.

 

طرز استفاده :

 

- چهار قطره روغن رزماری را به پیشانی خود ماساژ دهید.

 

- همچنین می توانید مقداری برگ رزماری را له کنید و آن را با یک فنجان آب بجوشانید.

 

- سپس آن را مانند چای آماده کرده و دو الی سه بار در روز مصرف کنید.

12. مصرف منیزیم

اکثر افراد مبتلا به سردرد با کمبود منیزیم روبرو هستند. این مواد معدنی میتواند مسیر های انتقال درد مغز را مسدود کنند و در کاهش فرکانس حملات میگرنی تاثیر گذار خواهند بود.

 

طرز استفاده :

 

روزانه یک عدد از قرص منیزیم بعد از وعده غذایی میل کنید و این درمان را حتی پس از بهبودی سر درد نیز ادامه دهید.

 

13. گل ساعتی

هنگامی که سر درد شما ناشی از استرس یا افسردگی بود به سراغ گل ساعتی بروید ، زیرا این گیاهان برای تسکین چنین سز درد های موثر هستند.

 

طرز استفاده :

 

تعدادی از برگ های گل ساعتی را درون آب بجوشانید و هر روز یک لیوان از آن بنوشید.

 

14. فلفل قرمز

فلفل قرمز خواص دارویی بسیار زیادی دارد و فشار خون را نیز به حالت متعادلی می رساند و در درمان سردرد نیز بسیار موثر است.

 

طرز استفاده :

 

- نصف قاشق چای خوری پودر فلفل را با مقداری آب جوش ترکیب کنید و آن را بجوشانید.

 

- بعد از خنک شدن ترکیب ، آن ر بخور دهید و همچنین می توایند بینی خود را با آن شستشو دهید.

 

- ممکن است که در مراحل اولیه احساس سوزش کنید که به زودی برطرف خواهد شد.

15. اسانس اسطو خودوس

این گیاه نیز یکی از تاثیر گذارترین درمان های سر درد می باشد و برای تسکین درد میگرنی نیز موثر است.

 

طرز استفاده :

 

با استفاده از روغن اسطوخودوس پشت گردن و پیشانی تان را به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید.

 

16. میخک

میخک به شدت در کاهش علائم سردرد موثر است.

 

طرز استفاده :

 

- مقداری میخک را له کنید و آن را بو بکشید تا سردردتان آرام شود.

 

- همچنین می توانید آن را با مقداری نمک نیز ترکیب کنید و سپس به پیشانی خود بزنید.

 

17. موز

موز یکی از میوه های مناسب برای درمان سردرد است و علت آن هم وجود فروکتوز و پتاسم و مواد معدنی می باشد.

 

طرز استفاده :

 

- بهتر است روزی که سردرد داشتید ، موز نسبتا کال را صبح خیلی زود میل کنید.

برخی روش های جایگزین برای درمان سردرد

1. ماساژ

 

این روش برای درمان سردردهای معمولی موثر است. اگر مشغول کار هستید و ناگهان سردرد می گیرید، از این روش استفاده کنید.

 

- با شصت پیشانی و شقیقه خود را به آرامی مالش دهید. البته این ماساژ بستگی به نوع سردرد شما دارد ه بتواند اثرگزار باشد یا خیر.

 

- همچنین می توانید از شخصی بخواهید که پشت گردن ، سر، کمر شما را با انگشتانش ماساژ دهد. با این اقدام جریان خون افزایش پیدا می کند که راهی برای رها شدن از درد می باشد.

 

2. تمرینات کششی

 

در سال های اخیر افراد زیادی بودند که به دلیل استرس و فشارهای زندگی به سردرد دچار می شدند. یکی از علت های آن، بیش از حد کار کردن می باشد. در چنین حالتی حرکات کششی مفید واقع خواهد شد.

 

- کمی شانه خود را بالا و پایین دهید.

 

- همچنین از تمرین ایزومتریک گردن استفاده کنید. به این صورت که کف دست خود را روی پیشانی و دیگری را روی گوش خود قرار دهید. این تمرین در کوتاه مدت، درد شما را از بین می برد.

 

- برای رها شدن از سردرد در طولانی مدت باید سبک زندگی خود را سالم کنید.

3. تنفس عمیق و صحیح

 

- اول از همه یاد بگیرید که چگونه به طور صحیح نفس بکشید. شاید هوای کمی داشته باشید اما بهتر است که نفس های کوتاه تر بکشید.

 

- دم و بازدم صحیح و نفس از راه بینی در درمان سردرد بسیار موثر است.

 

- همچنین می توانید از متودهای یوگا نیز استفاده کنید.

 

- کمبود اکسیژن برای بافت های سلولی خطرناک است و ممکن است که سردرد را ایجاد کند. بنابرانی باید سعی کنید که نفس های عمیق تر بکشید تا اکسیژن بیشتری را به بدن خود برسانید.

 

4. استفاده از روغن های گیاهی

 

روغن های گیاهی خواص درمانی خود را به اثبات رسانده اند. این روغن ها در درمان سردرد بسیار موثر هستند. از این روغن ها برای ماساژ درمانی استفاده کنید. به این صورت که مقداری از آن را به شقیقه خود بزنید و به آرامی ماساژ دهید.

 

5. طب سوزنی

 

طب سوزنی یکی از سنتی ترین درمان های دنیا است و البته نتیجه بخش بودن آن بستگی به فردی دارد که این کار را انجام می دهد. طب سوزنی در شفابخشی بسیار موثر است و مشکلاتی از جمله سردرد و خستگی را از بین می برد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم ؟

در صورتی که همزمان با سردرد ، علائم زیر را نیز داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید :

 

غش کردن یا کاهش هوشیاری

مشکلات تکلمی

علائم تب بالای 39 تا 40 درجه سیلیسیوس

سفتی گردن

استفراغ یا حالت تهوع

ضعف، لرزش یا بی حسی

سردردی که مدام تکرار می شود.

درد بیش از حد شدید

سردردی که با مسکن بهبود پیدا نمی کند.

سردرد گرفتن هنگام سرفه یا رابطه جنسی

درمان خانگی یا دارویی ؟

 

پاسخ به این سوال بستگی به نوع سردرد شما دارد. یکی از بهترین داروها برای درمان سردرد ، سوماتریپتان است.

 

برای سردردهای خفیف تر و کودکان نیز از آسپیرین استفاده می شود.

pedram بازدید : 43 شنبه 17 خرداد 1399 نظرات (0)

خواص بابونه برای سلامت ، درمان بیماری ها و زیبایی پوست و مو

بابونه یک روش درمانی گیاهی بسیار خوب است. در دو نوع قابل قبول آلمانی و همچنین رومی ، بابونه را می توان به عنوان یک ضد افسردگی همراه با استفاده از آن مانند یک داروی تسکین دهنده بیماری استفاده نمود. بابونه از نظر طب سنتی گرم و خشک است و از تقویت کننده های تلخ محسوب می شود.

بابونه گیاهی دائمی و کوچک با بویی معطر، به ارتفاع تقریباً 30 سانتیمتر است، ساقه های بابونه به رنگ سبز مایل به سفید، با برگ های کوچک و متناوب است که دارای بریدگی های باریک، نامنظم و پوشیده از کرک می باشد. گل بابونه در یک سطح و در انتهای ساقه و در تابستان رشد می کند. گلبرگ های گل بابونه به رنگ سفید در اطراف و گل های زرد در قسمت وسط قرار دارند. در این بخش خواص بی نظیر بابونه برای سلامتی را به شما خواهیم گفت.

 

تمام خواص بابونه برای سلامتی

منبع خوب آنتی اکسیدان ها

 

گل های بابونه توسط گروه آنتی اکسیدان ترپنوئید غنی شده است که مشتقات استیلن و کامازولن را شامل می شود. از آنجا که این ترکیبات ظریف و ناپایدار هستند، به صورت اسانس یا تنتور الکلی حفظ می شوند. همچنین بابونه حاوی چندین ترکیب فنلی مانند فلاونوئیدها مانند کوئرستین، آپیژنین، پاتولتین و گلوکوزیدها می باشد. بابونه با خنثی کردن آسیب رادیکال آزاد، التهاب را کاهش می دهد و همچنین از جهش سلولی جلوگیری می کند. این ماده دارای آنتی اکسیدان هایی است که با عملکرد سیستم ایمنی بهتر همراه هستند، درد و تورم را کاهش می دهند. بابونه اختلالات خلقی را کاهش داده و موها، پوست، چشم، دندان و ناخن را سالم تر می کند.

 

مقابله با افسردگی و اضطراب

 

بابونه به شکل اسانس، تنتور یا چای به مقابله با استرس کمک می کند و همچنین باعث آرامش می شود. استنشاق بخار بابونه باعث درمان اضطراب و افسردگی عمومی می شود، به همین دلیل، روغن بابونه به عنوان یک ماده محبوب در محصولات آروماتراپی، شمع ها و درمان های مرتبط با حمام مورد استفاده قرار می گیرد. بابونه به صورت عصاره به عنوان یک آرام بخش برای آرامش اعصاب استفاده می شود و اضطراب را کاهش می دهد. بابونه برای تسکین علائم استرس، اضطراب مزمن، کابوس ها، صرع، بی خوابی و انواع بیماری های گوارشی استفاده می شود.

ابونه آرامش بخش سیستم گوارش است که برای معالجه مشکلات گوارشی مانند علائم ریفلاکس اسید، گاز، اسهال، سوء هاضمه، بیماری حرکتی، بی اشتهایی، استفراغ و حالت تهوع استفاده می شود. عصاره گیاه بابونه دوره اسهال و همچنین قولنج را در کودکان کوتاه می کند و همچنین از علائم مرتبط با شرایطی مانند اضطراب و درد تسکین می بخشد. روغن بابونه دارای ترکیبات آنودین ضد اسپاسم است و یبوست، گرفتگی و سایر دردهای معده را کاهش می دهد. بابونه همچنین دارای اثرات آرامش بخش طبیعی است. این امر باعث کاهش علائم بیماری های مزمن مانند IBS ، نشتی روده و سایر مشکلات مرتبط با روده می شود.

 

کاهش درد و التهاب

 

بعضی اوقات بابونه به عنوان آسپیرین گیاهی شناخته می شود زیرا از قرن ها پیش به عنوان درمانی برای کاهش درد استفاده می شده است. از گل های آن برای کاهش احتقان، درد، قرمزی و تورم استفاده می شود. این گیاه به طور موثری باعث کاهش تورم صورت، دندان درد، تحریکات پوستی می شود و درمان اصلی ایجاد التهاب و درد ناشی از عفونت ها است. به همین دلیل عصاره بابونه به محصولات زیبایی مانند لوسیون های بدن یا صورت، صابون های حمام و خمیردندان اضافه می شود. بابونه به کاهش درد طبیعی که با صدمات، آرتروز، تب، درد کمر و بارداری مرتبط است کمک می کند. این گیاه دارای خصوصیات کاهش درد بعد از زایمان بوده و بدن را آرام می کند.

 

درمان سرطان

 

مطالعات زیادی انجام شده است تا از فعالیت های ضد سرطانی بابونه اطلاع به دست بیاید و با توقف رشد تومور تأثیرات مثبت از خود نشان داده و به عنوان درمانی برای سرطان عمل می کند. این درمان سرطانی را ناشی از آنتی اکسیدان های معروف به آپیژنین می دانند که ترکیبات فعال زیستی هستند و به نظر می رسد در مقابله با سرطان های پروستات، پوست، تخمدان و پستان نقش دارند.

 

رهایی از احتقان

 

بابونه برای مقابله با عفونت ها اثر دارد و همچنین تراکم مخاط را کاهش می دهد. چای تهیه شده از بابونه یک انتخاب عالی برای درمان سرماخوردگی، عفونت سینوس و آنفولانزا است. مطالعات نشان می دهد استنشاق بخار با عصاره بابونه در معالجه علائم سرماخوردگی مؤثر است. چای یا عصاره بابونه را به صورت غرغره برای مقابله با التهاب غشاهای مخاطی و داخل گلو و دهان امتحان کنید.

پوست سالم

 

بابونه با فراهم آوردن خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی، پوست سالم و صافی ایجاد می کند. روغن آن و فلاونوئیدهای موجود در آن در زیر سطح پوست نفوذ می کنند، ظاهر جوانی پوست را تکمیل و دفاع ایمنی را حفظ می کنند. قرن هاست که از آن برای معالجه زخم ها، جراحت ها، نقرس، اگزما، کبودی، سوزش پوستی ، زخم های لثه و سوختگی استفاده می شود. بابونه همچنین علائم پیری مانند خطوط ریز، لکه های تیره را کاهش می دهد، شوره سر را به طور طبیعی کاهش می دهد، زخم ها را محو می کند و آبله مرغان را به سرعت درمان می کند. علاوه بر این، از آن به عنوان درمانی برای بثورات پوست استفاده می شود و در اطراف چشم نیز برای مقابله با عفونت استفاده می شود. این منظور میتوانید گل بابونه را در آب جوش به مدت ده دقیقه خیس کرده و آن را برای حدود 20 دقیقه روی ضایعه پوستی قرار دهید.اگر دچار ریزش موها شدید شاید تنها راه موجود استفاده از بابونه باشد. با چای کیسه ای بابونه یا بابونه ی خشک ،ترکیب درمانی بابونه برای موهای خود با روش زیر تهیه کنید:

 

در یک قابلمه 2 تا 3 پیمانه آب بجوشانید.سپس یک یا دو چای کیسه ای بابونه یا یک پیمانه چای خشک بابونه و یا یک پیمانه گل های بابونه ی خشک شده به آن اضافه کنید تا به مدت نیم ساعت روی شعله کم بجوشد. پس از این زمان ، شعله را خاموش کنید تا محلول خنک شود. این ترکیب را از صافی رد کرده و در حمام از آن استفاده نمائید.. پس از شستن موهای خود ، با این محلول موها را دوباره آبکشی کنید. حتی می توانید با قرار دادن کاسه ای در زیر موها ، این محلول را جمع آوری کرده و دوباره روی موهای خود بریزید. بعد از شستشو دیگر به موهای خود آب نریزید تا این محلول روی سر شما باقی بماند.برای روشن شدن رنگ موها می توانید این ترکیب توسط یک پارچه آغشته به آن روی موها فشار دهید. پس از اینکه همه موها آغشته به ترکیب بابونه شدند ، با یک کلاه و یا پارچه سر خود را بپوشانید تا 60 تا 90 دقیقه روی موهای شما باقی بماند. سپس مووهای خود را آب کشی نمائید.

 

لثه ها و دندان های سالم

 

علاوه بر بهبود پوست و دستگاه تنفسی، از مزایای بابونه نیز می توان به توانایی آن در مقابله با عفونت های باکتریایی دندان ها، حفره دندان و لثه اشاره کرد. همچنین به کاهش درد ناشی از زخم ها، زخم های لثه، دندان درد و همچنین مقابله با باکتری های مضر که می توانند در دهان زندگی کنند نیز کمک می کند.

 

جلوگیری از بروز مشکلات قلبی

 

بابونه با محافظت از سلامت قلب و عروق ارتباط دارد. بابونه به دلیل دارا بودن مقادیر بالای فلاونوئیدها، با کاهش احتمال مرگ در اثر بیماری های قلبی در قلب سالمندان همراه است. این مطالعه نشان می دهد که میزان مصرف فلاونوئید در 805 مرد که 60 تا 65 سال سن داشتند، مصرف بیشتر فلاونوئید از گیاهان و غذاها به طور معکوس با مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی قلب ارتباط داشت.

 

رهایی از مشکلات قاعدگی

 

چای بابونه دارای خواص ضد التهابی است و باعث می شود خانم هایی که علائم قاعدگی از قبیل گرفتگی، نفخ، عرق کردن، اضطراب، نوسانات روانی و عدم توانایی در خواب دارند، آرامش بخش باشد. چای بابونه تأثیر مستقیمی بر روی این علائم دارد. هم ذهن و هم بدن را تسکین می دهد و باعث کاهش التهاب می شود. علاوه بر آن مصرف بابونه ، ترشحات قاعدگی را افزایش می دهد.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 157
  • بازدید سال : 756
  • بازدید کلی : 2,215